arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۷ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۳

 کاوشگر اودیسئوس "لال" شده است

کاوشگر اودیسئوس روز پنجشنبه سوم اسفند به عنوان اولین کاوشگر خصوصی در جهان پس از طی کردن یک روز در مدار کره ماه، با موفقیت روی سطح این قمر زمین فرود آمد. اما بعدأ در جریان حرکت روی ماه یک پایش در خاک فرورفت و به پهلو افتاد. با این همه، اودیسئوس کماکان قادر به دریافت نور خورشید برای تأمین انرژی خود بود و عکس‌ها و داده‌هایی به زمین ارسال می‌کرد. حدود سه هفته پیش، اما شرکت اینتوئیتیو ماشینز اطلاع داد که ذخیره برق اودیسئوس به تدریج رو به پایان است و کاوشگر در حالت استاندبای قرار داده شده است. بنا بر اطلاعیه جدید اینتوئیتیو ماشینز وضعیت کاوشگر حالا به گونه‌ای است که سیگنال‌ها را برای بیرون آمدن از حالت استاندبای دریافت نمی‌کند، عملا از کار افتاده و "لال" شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت آمریکایی اینتوئیتیو ماشینز می‌گوید قادر نشده کاوشگر اودیسئوس را دوباره فعال کند. حتی با پایان‌ گرفتن شب در ماه نیز اثری از انتقال داده‌ها و اطلاعات از این کاوشگر دیده نمی‌شود.
 
 
کاوشگر اودیسئوس روز پنجشنبه سوم اسفند به عنوان اولین کاوشگر خصوصی در جهان پس از طی کردن یک روز در مدار کره ماه، با موفقیت روی سطح این قمر زمین فرود آمد. اما بعدأ در جریان حرکت روی ماه یک پایش در خاک فرورفت و به پهلو افتاد. با این همه، اودیسئوس کماکان قادر به دریافت نور خورشید برای تأمین انرژی خود بود و عکس‌ها و داده‌هایی به زمین ارسال می‌کرد.
 
 
حدود سه هفته پیش اما شرکت اینتوئیتیو ماشینز اطلاع داد که ذخیره برق اودیسئوس به تدریج رو به پایان است و کاوشگر در حالت استاندبای قرار داده شده است. بنا بر اطلاعیه جدید اینتوئیتیو ماشینز وضعیت کاوشگر حالا به گونه‌ای است که سیگنال‌ها را برای بیرون آمدن از حالت استاندبای دریافت نمی‌کند، عملا از کار افتاده و "لال" شده است.
 
منبع: دویچه وله
نظرات بینندگان